Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Trefwoorden: Curriculum model, Uniforme taal, Database, Samenwerken via web

De opleiding MI is een van de weinige opleidingen in Nederland waar studenten worden opgeleid tot professionals met een brede kennis van zorg, informatiekunde en ICT. Het curriculum van de opleiding is sinds haar oprichting in 1990 organisch geëvolueerd. Dit houdt in dat veranderende inzichten zijn verwerkt en dat er is meebewogen met de snelle veranderingen in de wereld van de zorg ICT.
Door vele veranderingen in individuele modules is het uitdagend om een (globaal) overzicht te krijgen en te houden van het MI curriculum. Welke leerdoelen en onderwerpen worden waar behandeld en welke afhankelijkheden zijn er tussen modules?

Dit project ontwikkelt een eerste prototype van een curriculum analyse & visualisatie systeem. Dit kan worden ingezet door het management van een opleiding, maar ook door docenten en coördinatoren van individuele modules voor het verkrijgen van inzicht in het huidige curriculum en het analyseren van overlap en gaten in het onderwijsprogramma. Toepassing van de tool vind plaats tijdens het ontwerp en onderhoud van een onderwijsprogramma.