Voor de eerstejaars studenten van de Bachelor Informatica, is
Architectuur en Computerorganisatie het allereerste vak dat ze krijgen, en daarom is het belangrijk om deze studenten “bij de les” te houden.
Binnen dit project willen we een interactief virtueel model construeren van De Computer waarbij abstracte concepten visueel gemaakt worden en in hun samenhang weergegeven worden. Gedacht wordt aan een Virtual Reality model waarin de student abstracte aspecten van de informatica kan bestuderen aan de hand van visualisaties en deze op zowel verschillende ruimteschalen kan bestuderen (in- en uitzoomen tussen de kleinste onderdelen en de globale samenhang tussen de onderdelen) als tijdschalen (de tijd voor- en achteruit zetten en vertragen).
De toepassing zal zijn in de vorm van een door ons te ontwikkelen VR applicatie. Voor dit project zal gebruik gemaakt worden van een
Oculus Rift, beschikbaar gesteld door de bacheloropleiding Informatica, maar daarnaast zal worden gekeken naar “goedkopere” en breder inzetbare methoden, zoals
Cardboard VR.
Cookie Consent
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.