Studentgestuurd Leren Stimuleren

trefwoorden: Blackboard, studentsturing, discussion boards, blog, journals, wiki’s

Informatie:

Projectleider:            drs. Marlies van der Meer

Faculteit:                    ACTA  

Start datum:              1 september 2012
Einddatum:                 31 augustus 2013

Samenvatting:

De invoering van Blackboard in het onderwijs is bij ACTA succesvol verlopen: de ELO is niet meer weg te denken uit het onderwijs. Toch maken de docenten nog maar beperkt gebruik van de mogelijkheden die de leeromgeving biedt op het gebied van peer reviews, het samenwerken aan wiki’s en andere samenwerkingsvormen waarbij studenten actief kennis construeren. Terwijl dit juist uitstekend past bij de nieuwe competentiegerichte structuur van het onderwijs.

In dit project wordt binnen twee blokken in de Bachelor ervaring opgedaan met studentsturing. De tools binnen Blackboard die meer studentgestuurde vormen van onderwijs mogelijk maken zijn discussion boards, blog, journals en wiki’s.

Een wezenlijk deel van dit ontwikkelingsproject bestaat uit het ondersteunen van docenten bij het vinden van hun nieuwe rol in dergelijke werkvormen (hoe beoordeel je peer reviews, welke houding neem je als docent aan in een wiki of online discussie?).

Contactgegevens Marlies van der Meer:

m.vd.meer@acta.nl - tel.: 020-5980843 

Gepubliceerd door  ICT Services

17 september 2014