Start datum: 1 september 2012 Einddatum: 31 augustus 2013
Samenvatting:
De invoering van Blackboard in het onderwijs is bij ACTA succesvol verlopen: de ELO is niet meer weg te denken uit het onderwijs. Toch maken de docenten nog maar beperkt gebruik van de mogelijkheden die de leeromgeving biedt op het gebied van peer reviews, het samenwerken aan wiki’s en andere samenwerkingsvormen waarbij studenten actief kennis construeren. Terwijl dit juist uitstekend past bij de nieuwe competentiegerichte structuur van het onderwijs.
In dit project wordt binnen twee blokken in de Bachelor ervaring opgedaan met studentsturing. De tools binnen Blackboard die meer studentgestuurde vormen van onderwijs mogelijk maken zijn discussion boards, blog, journals en wiki’s.
Een wezenlijk deel van dit ontwikkelingsproject bestaat uit het ondersteunen van docenten bij het vinden van hun nieuwe rol in dergelijke werkvormen (hoe beoordeel je peer reviews, welke houding neem je als docent aan in een wiki of online discussie?).
Contactgegevens Marlies van der Meer:
m.vd.meer@acta.nl - tel.: 020-5980843
Cookie Consent
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.