Prototypering van een systeem voor curriculum analyse & visualisatie
Tom Broens (Geneeskunde)
Trefwoorden: Curriculum model, Uniforme taal, Database, Samenwerken via web
De opleiding MI is een van de weinige opleidingen in Nederland waar studenten worden opgeleid tot professionals met een brede kennis van zorg, informatiekunde en ICT. Het curriculum van de opleiding is sinds haar oprichting in 1990 organisch geëvolueerd. Dit houdt in dat veranderende inzichten zijn verwerkt en dat er is meebewogen met de snelle veranderingen in de wereld van de zorg ICT.
Door vele veranderingen in individuele modules is het uitdagend om een (globaal) overzicht te krijgen en te houden van het MI curriculum. Welke leerdoelen en onderwerpen worden waar behandeld en welke afhankelijkheden zijn er tussen modules?
Dit project ontwikkelt een eerste prototype van een curriculum analyse & visualisatie systeem. Dit kan worden ingezet door het management van een opleiding, maar ook door docenten en coördinatoren van individuele modules voor het verkrijgen van inzicht in het huidige curriculum en het analyseren van overlap en gaten in het onderwijsprogramma. Toepassing van de tool vind plaats tijdens het ontwerp en onderhoud van een onderwijsprogramma.
Cookie Consent
De UvA gebruikt cookies voor het meten, optimaliseren en goed laten functioneren van de website. Ook worden er cookies geplaatst om inhoud van derden te kunnen tonen en voor marketingdoeleinden. Klik op ‘Accepteer alle cookies’ om akkoord te gaan met het plaatsen van alle cookies. Of kies voor ‘Weigeren’ om alleen functionele en analytische cookies te accepteren. Lees ook het UvA Privacy statement.