Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Trefwoorden: video, digitaal toetsen

Van studenten van het vak Informatiekunde in vogelvlucht wordt verwacht dat ze zelfstandig een basisniveau van Information Theory en de kennis van de wiskundige benadering van de informatie opbouwen voordat ze met de werkcolleges bij dit vak beginnen en hierdoor bij de werkcolleges dieper in de stof kunnen gaan. De stof die zelfstandig wordt bestudeerd maakt deel uit van de tentamenstof en wordt getoetst in week 4.

De studenten konden afgelopen jaar over Information theory een reeks van video’s op Khan Academy bekijken. Studenten hebben verder geen aanvullende uitleg of feedback gekregen. Vorig jaar bleek dat de studenten de stof onvoldoende beheersten om dieper in de stof bij de werkcollege te kunnen gaan en ze hebben ook de toets niet zo goed gemaakt.

Voor het komend studiejaar willen we de opzet van het vak herontwerpen. Voor de studenten zullen we bij het zelfstandig leren feedback organiseren met behulp van ICT toepassingen. De feedback wordt georganiseerd door de integratie van het videomateriaal met “test je zelf” vragen. Op deze manier kunnen de studenten oefenen met de stof, nagaan in hoeverre zij de stof voldoende beheersen en feedback krijgen wat ze nog kunnen verbeteren. 
Dit project beoogt een “test jezelf” module te ontwikkelen, de bestaande videoreeks met deze module uit te breiden en de beide modules (videoreeks en oefenvragen) aan elkaar te koppelen.

Het doel van de inzet van ICT is het verbeteren van inzicht van studenten in eigen leren en de begripsontwikkeling en hierdoor het vergroten van de kennis en het begrip van individuele studenten.