Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Trefwoorden: digitale oefenmodule, verdieping, differentiëring, visualisering

De leerstoelgroep Taalbeheersing, argumentatietheorie en retorica heeft plannen ontwikkeld om te komen tot het ontwerpen van digitale (interactieve) oefenmodules ter ondersteuning van werkcolleges en hoorcolleges die worden gegeven in de BA Taal en communicatie en de BA Nederlandse taal en cultuur. Deze modules bieden de student de mogelijkheid om naast de hoor- en werkcolleges actief aan de slag te gaan met de stof die in de colleges wordt aangeboden. Dit levert - behalve extra oefening – ook gepersonaliseerd en meer gedifferentieerd onderwijs op.

Zoals aangegeven in de aanvraag voor Fase 1, is met name de dubbele onderwijsopbrengst bijzonder aan de opzet van dit project. In Fase 1 is onder begeleiding van Plug en Wagemans oefenmateriaal ontwikkeld door MA studenten die deelnemen aan het vak Argumentative Practices 2. In deze eerste fase ligt de nadruk op de inhoudelijke voorbereiding: de didactisering van theoretische concepten in relatie tot ICT-mogelijkheden. In Fase 2 wordt het door de Masterstudenten ontwikkelde oefenmateriaal getest bij de doelgroep, de propedeusestudenten die deelnemen aan het vakdeel Argumentatie-analyse, op basis waarvan de module vervolgens wordt geëvalueerd en aangepast.

In fase 1 is een digitale oefenmodule ontwikkeld. In fase 2 zal het gebruik van deze module in het propedeuseonderwijs worden getoetst, geëvalueerd en gereviseerd. Het is de bedoeling dat deze oefenmodule als basis fungeert voor het ontwikkelen van oefenmodules voor andere vakken in het propedeuseonderwijs volgens het ‘format’ dat met deze Grassroot in gang is gezet. Deze nieuwe modules worden in de toekomst eveneens ontwikkeld in het vak Argumentative Practices 2 met MA-studenten en dienen als inspiratiebron voor oefenmodules die kunnen worden ontwikkeld door collega’s.