Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
Trefwoorden: E-learning, competentiegericht leren, digitaal toetsen, 3D-bewegingsanalyse

De afdeling Revalidatie heeft een permanente rol in het verzorgen van onderwijs aan studenten Geneeskunde, zoals keuzeonderwijs, junior-coschappen, keuze co-schappen en de opleiding tot revalidatiearts. Vanaf augustus 2014 wordt dit uitgebreid met de doorlopende verbrede co-schappen.

Het bewegingslab verzorgt voor alle studenten het onderdeel ‘Gangbeeldanalyse’, een methode die standaard wordt ingezet bij een specifieke groep patiënten met loopafwijkingen. Gangbeeldanalyse is een complexe vaardigheid die eigen gemaakt wordt door het veel toe te passen. De ervaring leert echter, dat hier onvoldoende tijd voor is. Omdat (basis)kennis daarnaast vaak ontbreekt blijkt het een lastig te beheersen onderdeel.

Het feit dat de studenten op verschillende momenten in het opleidingstraject op de afdeling Revalidatie komen, zorgt er voor dat er grote verschillen bestaan in kennisniveau en te behalen einddoelen. 

Door de ontwikkeling van een competentiegerichte e-learning module kan de student individueel studeren, op het eigen niveau en op een zelfgekozen tijdstip. Zo kan er voldoende ervaring opgedaan worden in het uitvoeren van een gangbeeldanalyse.

Aan de hand van een ingangstoets bij aanvang van deze verplichte e-learning module wordt bepaald op welk niveau de student kan starten. Afhankelijk van het niveau bestudeert de student de theorie van het lopen en 3D-filmmateriaal van eenvoudige tot complexe loopafwijkingen, ondersteund door informatie en vragen.

Aan de hand van  de beantwoorde vragen worden suggesties gegeven voor de verdere bestudering (bijvoorbeeld: lees meer over …….., ga door naar het thema…..).

De leerdoelen zijn afhankelijk van het studiejaar van de betreffende student (bv. een co-assistent kan een systematische analyse uitvoeren, een art-assistent voegt hier een klinische redenatie aan toe.)