Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
Je gebruikt een niet-ondersteunde browser. Deze site kan er anders uitzien dan je verwacht.
trefwoorden: Blackboard, digitaal toetsen, luistervaardigheid, digitaal beeldmateriaal, zelfstudie

De ICT-toepassing vanuit de Grassroot zal gebruikt worden bij twee modules: Noors 4 voor tweedejaars hoofdvakstudenten Noors, en Receptief Noors voor tweedejaars studenten Zweeds en Deens die passief Noors zullen leren. Al deze modules zijn verplichte onderdelen voor de studenten van Scandinavische Talen en Culturen die Noors moeten leren verstaan.

Het doel van deze module is om te studenten in contact te brengen met de verschillende dialecten die in Noorwegen gesproken worden en deze beter te leren verstaan. Bij een talenstudie is het belangrijk dat er genoeg aandacht wordt besteed aan de natuurlijke taalsituatie van de doeltaal. Te weinig contact hiermee belemmert de student om de taal volledig te kunnen begrijpen. Deze module zal de kennis en de verstaanbaarheid van Noorse dialecten vergroten.

We zullen in overleg met de ICTO-afdeling bekijken of de mogelijkheden in Blackboard geschikt zijn waarbij studenten een filmfragment kunnen bekijken, multiplechoicevragen moeten beantwoorden en direct feedback krijgen hierop. De ervaringen opgedaan bij dit projecten de ontwikkelde template in Blackboard kunnen bij andere opleidingen van de UvA eveneens gebruikt worden.

De ICT-toepassing zal onderdeel worden van de individuele zelfstudie in het kader van de luistervaardigheid. De studenten zullen thuis het beeldmateriaal bekijken en daar inhoudelijke vragen over beantwoorden. Ons doel is om direct gerichte feedback via het systeem te kunnen geven aan de studenten. De module is een verplicht onderdeel van de studie.